דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול במים - החלופה האולטימטיבית לטיפול רפואי 

מאת    [ 20/05/2009 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 3163 פעמים ]

לפעמים מספיק להסתכל על המים כדי להירגע, וכשאדם רגוע, קל יותר לטפל בו. פעמים רבות ילדים בוכים כאשר הם מגיעים לטיפול שהם נזקקים לו. בטיפולי הידרותרפיה פעמים רבות ילדים בוכים בסוף הטיפול, כי הם לא רוצים ללכת הביתה, לאנשים נעים לבוא לטיפול בבריכה, וזה מעלה את המוטיווציה להגיע לטיפול ולהתמיד בו.
ההידרותרפיה, טיפול במים, נעשה בבריכה מחוממת, תוך כדי ניצול תכונות המים ושימוש בטכניקות שונות לטיפול. פעמים רבות הטיפול הוא מעין התעמלות פסיווית, שמטרתה להרחיב את טווח התנועה. המטפלים בהידרותרפיה משתמשים במגוון טכניקות, למשל וואטסו, שהוא פיתוח של שיאצו, או ווטר דאנס, שיטה שבה המטפל מגלגל את המטופל ומזיז אותו במים. הטיפול יכול להתבצע בשכיבה על המים, על הבטן או על הגב, או בעמידה, כאשר המטפל עובד על איבר הבעייתי או על איברים אחרים שאמורים להשפיע על הבעיה.
הטיפול במים היה נהוג כבר בעבר הרחוק: העדות הראשונה לטיפולים כאלה מופיעה בכתבים הודיים מלפני 3,000 שנה, שנתנו עצות לטיפולים רטובים לכאבים ותחלואים שונים. ההידרותרפיה החלה להתגבש כענף פארא-רפואי מודרני בשנות ה-60 של המאה הקודמת, במחקרים שביצעו בנאס"א כדי לבדוק השפעות תנאים של חוסר משקל על בני האדם. מחקרים אלה העניקו ביסוס מדעי לדברים שמטפלים במים חשו עוד קודם לכן וכיום יש לרפואה ידע נרחב על שינויים פיסיולוגיים שחלים בגוף בזמן השהייה במים.
המשקל הסגולי של האדם נמוך מעט מהמשקל הסגולי של המים, וכשהגוף טובל במים הוא כמעט חסר משקל, כך שאפשר לבצע תנועות בלי לחץ על המפרקים ועל עמוד השדרה, והשרירים, שבנויים להתמודד נגד כוח הכובד, יכולים להגיע להרפיה מוחלטת. בנוסף לכך, בגלל המים החמים כלי הדם מורחבים ומספקים לאיברים הפנימיים יותר דם. ומחקרים מראים שטבילה במים בטמפורה של 34 מעלות צלסיוס, בעמידה עד גובה הכתפיים, מעלה את הספק הלב עד 50%מצב זה עוזר לשפר בעיות אחרות, מסייע לאנשים שסובלים מספיקת לב נמוכה ונותן תרגול טוב ללב בלי לחצים אחרים. גם הריאות מקבלות יותר דם, ובסיוע הלחץ ההידרוסטטי, לאנשים אסטמטיים קל יותר לנשוף ולתרגל נשימה.
המים הם וסת תחושתי טוב ומתאימים לטיפול בילדים עם בעיות של הצפה תחושתית או של תת תחושתיות. בנוסף, הצמיגיות של המים גורמת התנגדות לכל תנועה במים ויוצרת דרך טובה לחיזוק שרירים. תכונה חשובה אחרת של הטיפול במים היא הפחתת הכאב: לפי מחקרים שונים, בטמפרטורות של בריכות טיפוליות רמת הכאב יורדת ב-50% לעומת היבשה, לכן, גם בטיפול שכרוך בתנועות מכאיבות לא נחוש את הכאב ברמה שהיינו מרגישים אותו מחוץ למים. זה יתרון גדול, אך אליה וקוץ בה - מעובדה זו נובע שמי שמטפל במים צריך להיות מקצוען, ולדעת מתי הוא עובר את הנקודה שבה הכאב מתריע על בעיה.
ההידרותרפיה מקיפה את כל מעגל החיים ומתאימה לתינוקות, מבוגרים וזקנים. בקרב מבוגרים, מגיעים לטיפול הרבה אנשים עם בעיות נוירולוגיות, פגועי ראש ופגועי עמוד שדרה מתאונות דרכים, אנשים שעברו אירוע מוחי או סובלים ממחלות שונות ואנשים עם בעיות אורתופדיות.
הבעיות הפופולריות שמביאות אנשים לבריכה הן כאבי גב ומתח. אנחנו חיים במדינה רוויית מתחים, כל אחד מוצא את השיטה שלו להירגע. יש כאלה שהולכים לפסיכולוג ויש כאלה שבאים לבריכה. יש אנשים שמגיעים לטיפול לפני פגישה חשובה, לפני מבחן.
בקרב ילדים, ההידרותרפיה מטפלת במגוון בעיות, כמו בעיות נוירולוגיות, שיתוק מוחין, אוטיזם ופיגור. הטיפול לא מרפא אוטיזם או פיגור אבל מצליח להביא לתפקוד טוב יותר.
אלי זלדמן, מנהל המרכז ההידרותרפי "נועם במים".
המרכז ממוקם בבית נועם שבקרית אונו
ומציע מגוון של טיפולים בריאותיים, לימוד שחייה לילדים ותינוקות, וכן פעילויות פנאי במים, כולם במסגרת אישית או בקבוצות קטנות.
לפרטים נוספים:
הידרותרפיה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב